GoRgEoUs!

VIP Followers

Tuesday, December 13, 2011

Cuci....Cuci....

Salam u olls!...cuci...cuci...hehehe....macam dalam Filem Cuci (Afdlin Syauki) tu jer...tapi yg tu cuci bangunan...aku lak cuci rumah nak pindah...nak kata rumah baru, bukan pun...nie rumah beli atas tangan org lain...jadi cuci rumah 2nd hand...boley lah kan....

Nak dijadikan citer...semangatlah sangatkan...hari jumaat lepas aku dh nak demam...malam tu aku telanlah ubat supaya esok plan nak cuci rumah tak tergendala....keesokan harinya, bila aku bangun, hidung aku tak berenti2 selsema....badan pun dah start panas....tak leh jadi nie...lepas sarapan pagi, aku telan ubat lagi...tapi tetap nak pegi jugak...semangat nie....siap mandi sumer, aku gie beli cat...3 color yg aku pilih....cat pilihan adalah Nippon Paint....untuk ruang tamu, bilik utama dan bilik tengah, aku pilih color sama iaitu Graycloth dan utk picture wall, Granite rock....haaaa....untuk bilik Qistina pulak Warleyrose....mesti tak dpt imagine kan...hehehe....nnt aku letak gambor....
Selepas urusan cat dah settle, aku tunggu adik ipar aku bersiap sbb anak dia nak ikut...kol 12 gitu kitorg bergerak....sampai jer kat rumah tu, aktiviti mencuci pun bermula....seb baiklah aku ada bibik...kalau tak, awal2 aku dh surrender sbb aku dah kepenatan....seb baik rumah tu cepat kering....kalau lah korang tgk gelagat anak2 aku bersama sepupunya, mengucap tak abis2...mau tak nyer...dia bantai slide ngan air sabun tu....bertuah betul....dah terjerit2 aku nie ha macam tarzan.....sikit pun diorg tak layan....huh!...pastu dah siap diorg bergumbira, aku suh diorg mandi....aku dh tau benda nie mesti berlaku...jadi dh siap2 bawak sabun ngan baju spare....
Sementara bibik aku basuh toilet, aku berehat ngan anak2, anak buah & adik ipar aku....adik ipar aku masa aku sibuk mencuci, dia kuar gie beli Domino Pizza...thanx to her....so, diorg pun menikmati Domino pizza di ruang tamu yang dh bersih dicuci tu....aku lak?....aku tak lalu nak makan... mulut terasa pahit...selera pun tak de...huhu.....

Pukul 2 camtu, adik ipar aku balik ngan anak2 dia....tinggallah kami anak-beranak bersama bibik...memula tu aku tak larat sangat...jadi aku rehat sekejap...seb baik bawak toto....tapi tak boleh lelap sbb anak2 aku nie memekak....iskh...sabor jer lah.....last2 aku bangun dan mula mengecat dinding ruang tamu dalam demam2 tu.....hmmm....selesai sudah sebelah dinding ruang tamu aku tu....actually kurang cantik sbb baru selapis....kena tambah selapis lagi baru ok....disebabkan aku tak larat, aku hold dulu....bibik aku lak mengecat bilik Qistina....mmg cantik color tu.....tapi tetap sama...kena tambah selapis lagi....soooo, ari minggu nie, kitorg akan menghabiskan masa dengan mengecat lagi sbb hari Ahad aritu aku dh melepek demam teruk....idung berdarah sebab teruk sgt selsema....aku nie ada sinus...mmg tak blh biar tanpa makan antibiotik....tu lah akibatnya......

Semalam aku masih demam...ubat tak membantu utk penyembuhan aku....dan semalam ada kejer yang sangat penting yang membantutkan aku untuk tidak hadir bekerja....jadi aku plan, bawak keter slow2, siapkan kejer, dan gie klinik ambik MC....so semalam, begitu lah yang aku buat....aku dapat MC sehari dan aku berehat...alhamdulillah...ubat yg doktor bagi tu mmg power...demam aku kebah dan selsema aku kering...tapi ada 1 benda yg malang menimpa aku....antibiotik yang dia bagi menyebabkan mulut aku bengkak sbb alergik....dh seksi gitu mulut aku...huwaaa!!!....
Ari nie walaupun demam dh baik, tapi aku nie sensitif ngan sejuk....masuk jer ofis, idung aku terus tersumbat dan selsema balik...dan keadaan aku sebenarnya belum betul2 stable...sbb aku terasa pandangan aku bersinar2....mcm Jacob dalam citer Twilight tu...bila Jacob bertukar menjadi serigala...pandangan dia bersinar2 gitu....haa....camtulah...aku nampak cahaya2...mungkin sbb ubat yg aku makan tu power kot....ntahlah....

So guys!....tunggu episod akan dtg yer....aku letak gambor rumah aku dengan wajah baru....tapi kosong lagi lah...perabot next week baru start pindah....

See ya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers