GoRgEoUs!

VIP Followers

Monday, December 19, 2011

Kejer & Happy time

Salam u olls!....last week aku 3 hari berada di Awana Genting....jadi aku dan hubby ambik kesempatan bawak anak bercuti sekaligus....memandangkan jadual aku pack, jadi hanya hubby lah sibuk melayan kerenah anak2....walaupun anak2 mengeluh yang aku asik kerja jer...apakan daya nak...ibu dtg bekerja, bukan bersuka-ria...last day nnt ibu ikut layan korg k....

Dalam pada mengeluh tu, sronok jugak lah budak 2 org tu....papa bawak dirog mandi pool yang suam2 tu...mmg lah bestkan...mandi pool suam di tmpt sejuk...memandangkan skang musim hujan, jadi cuaca semestinya sentiasa sejuk....aku nie yg baru2 nak baik demam kira terseksa jugak lah gara2 sinus aku dan alergik sejuk nie....all the time sentiasa berada dalam baju sejuk dan shawl.....kepala sentiasa pening sebab oksigen tak cukup ke otak....idung tersumbat jer....dh nasib badan....

Memandangkan kami ada kerja di Awana, pihak hotel telah bagi special price utk kitorg bergumbira di Theme Park Genting....disebabkan skang petang asik hujan jer, aku pun juz ambik tiket indoor jer....untuk keselamatan....jumaat tu 1/2 day jer....so lepas kejer, kami sekeluarga pun panjatlah bukit genting tu....si qalish dah tertido...bagus jugak sebab dia mabuk jalan corner2 nie....sampai jer atas, kabus tak hingat2 punya tebal...hujan pulak tu...perghhhh!!!....

Skang cuti sekolah...orang ramai kat theme park nie....aku jadi rimas tapi terpaksa layan jugak sbb yang penting anak2 suka....setiap game kena beratur panjang...tapi naik tak sampai 5 minit pun....sabor jer lah....pastu bila dh sejuk, perut cepat lapar....kitorg pun lunch di McD....
Kol 4 camtu, kitorg pun bergerak turun, balik ke rumah....hubby pun kena gerak cepat sbb dia ada show malam nie...so, anak2 pun dah penat, perut pun dh diisi....kitorg pun bergerak turun balik....

Sepanjang perjalanan, hujan turun dengan lebatnya...seb baik jalan 2 lane....aku hanya drive lane kiri dengan perlahannya sebab aku memang takut drive waktu hujan....anak2 pun tertido kepenatan, termasuk hubby....tinggallah aku terkulat2 drive sorg2....mmg mengantuk...tapi aku punya mengantuk tak teruk....aku masih blh drive dengan selamatnya....alhamdulillah....dalam 4.45 pm camtu, aku selamat sampai di rumah....

Hubby panaskan enjin keter dia dan bergerak pulang ke melaka...tinggallah kami menyambung waktu tido kecuali qistina...dia dah terbangun dan menghabiskan masa tengok TV....aku dan qalish tido dengan sronoknya...hehehe....
sedikit gambar anak2...

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

 
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers