GoRgEoUs!

VIP Followers

Monday, August 22, 2011

Kek coklat (chocolate cake moist)

Salam u olls!....ari nie aku tak buat taik mata....biasanya weekend kl aku malas, aku akan buat taik mata....tapi biasanya aku akan buatlah kek atau apa2 saja menu sbb aku mmg hobinya memasak....memandangkan nie bulan poser, takkan nk wat cekodok kan...tak kenalah pulak.....cuma kali nie niat aku nak wat utk kawan2 ofis...sbb ada 2 org yg mengidam nk makan kek coklat moist nie...yg sorg tu mengandung pulak tu....huhu....walaupun diorg dh beli kat ofis aku, tp aku dh janji nk bg rasa aku punya....jd aku buat lah lebih.....kali nie mmg kek coklat moist marathon....cuma kek aku nie tak de lah cam kek kat kedai tu...memandangkan aku pun tak prepare bekas, jadi aku pakai bekas plastik yg leh masuk oven tu jer...yg pakai buang tu....rupa?....blh tahanlah....sbb nie bukan custom made utk bekas tu...jadi aku ikut loyang kek aku tu, pastu aku potonglah ikut bekas tu...hahaha....
kreatif tak?...kuang3.....

Citer lebey pun tak guna...jom tgk gambor jer lah.....


Yang paling wat aku terharu kan..kan...kan....anak aku si Qistina tu jadi tester....selalu aku pakai coklat mahal utk wat topping dia....tapi kali nie stok aku dh abis, aku pakailah coklat murah jer....so, suh lah dia test nk tgk jadik ke, idak....nie ayat power dia utk ibunyer;
Ibu       : Qistina, best tak kek ibu?
Qistina: Ibu, sedap sangat sampai saya rasa nak menangis....
Ibu pun tersenyum lebar, kembang. kempis idung bangga sebab anak puji kek ibu dia sedap...terharu aku lah...the best tester in the world is our kids lah...diorg very honest...cakap direct punya...tak de kecik2 ati punya lah...i love u lah....mmmuuaahhh utk Q & Q....


Sumer skali 6 bekas.....nampak sememeh lah....tak kesah lah kan.....aku bukan nak jual...nama pun kek coklat....

Siap jer wat kek coklat, aku pun ambik lah rest sebentar....kol 3.30 pm potong daging, rebus nak kasi empuk...maklumlah, 'rajin' nau nak gie pasor....belilah daging kotak....dh sah2 lah liat kan....aku pun rebus lah dalam sejam gitu...tapi aku tau mesti liat sikitlah....janji tak macam kunyah tayar sudah.....
nie resepi aku dapat dari Ana Suzana (belog dia ada kat sblh kanan tu ha)....dia punya gambau, tak leh tahan G....
thanx lah Ana....memang sedap sungguh....minggu depan nak balik melaka dah...nak balik beraya....hubby pun dh order macam2 menu...mana taknyer...ari2 dgr menu dlm fon jer...mana leh tahan kan....
so hubby dh listkan menu2 yg dia nak......antaranya, mee bandung, mee rebus, kek coklat moist, daging masak halia, dadih, agar2...haaa.....panjang list nyer.....ada lagi nie tapi kita tgk jer lah nanti.....
meh ler tgk hasil tangan dak Tasya nie....cuma aku sajer letak lebih kuah sbb sayang nk buang air rebusan daging tu...lgpun anak2 aku suka....

 Tu yang nampak bulat2 tu bukan nyer hapa....bawang putih maid aku potongnyer gitu deh....


Nie lak sayur kacang bonces campor keret....rencah ikan bilis...perghhh!!....

Pastu ada sup ayam semalam x abis...so cukuplah menu utk ari nie.....alhamdulillah..... 

Pejam, celik, pejam, celik, dah tinggal seminggu jer lagi nak beraya...Maha Besar Allah....tak terasa betul....punya lah cepat masa berlalu....semoga di akhir2 bulan kita berposer nie, keberkatannya melebihi dari hari2 yang lain...amen....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers