GoRgEoUs!

VIP Followers

Friday, August 19, 2011

Selamat Berpuasa

Salam u ollllssss!!!.....lama giler tak update blog....rindu nyer tak terkira....tapi apakan daya....tanggungjawab kpd kerja dan anak2 mengatasi rindu ku pada blog ku ini.....hehehe....

Rasanya agak terlewat untuk wish "SELAMAT BERPUASA" kepada umat Islam sedunia tapi aku tetap nk wish....syukur alhamdulillah kan....puasa tahun nie Allah beri kita cuaca yg baik...sejuk jer...almost every day ujan...cuma kesian pada peniaga2 kita di bazar Ramadhan yg menghadapi ujian allah nie....setiap yg Allah berikan, mesti ada hikmahnya....yg penting kita bersabar.....

Citer pasal poser....nie anak pompuan aku nie ha....ingatkan tahun nie dia startlah bljr berpuasa....tapi tak berjaya dpt penuh jugak...tapi ibu tak marah sbb ibu paham ngan keadaan Qistina....mcm yg korg tgk gambar2 dia kat post2 aku sblm nie, dia nie kurus orgnya...sbb apa?...sbb dia x suka makan nasik dan cerewet psl makanan....dan dia tak de feberet food....so agak susah utk aku ibunya, mencari makanan sesuka hati aku....so, setiap kali nak makan, aku kena tanya dia nak makan apa supaya aku pastikan dia makan...itu pun susah....hmmmm......cabaran....
sejak dia puasa last week berturut2 (dapatlah 5 hari), dia mula sakit perut keesokannya....bila ketuk2 perut dia, rupa2nya dh masuk angin....huhu....sian anak ibu....jadi start dr tu aku tak de lah suh dia puasa lagi....dekat 3 hari jugak lah perut dia nak baik semula.....kesian sungguh....jadi bila sahur tu aku cuba2 gerakkan dia jugak kalau2 dia nak poser...kl dia tak bangun, aku biarkan jer lah....mcm ari nie dia bgn sendiri...lapar katanya....tapi aku tak lah pesan suh dia poser....

Kalau nak citer bab vitamin....hmmmm....macam2 vitamin dh bagi....cuma tak beli susu tepung mcm weight gain tu haa.....kalau ada bloggers atau pembaca yang ada nasib cam anak sy, blh share lah camner nk bagi anak kita kuat makan....aku bukan nak kasi dia gemuk....cuma nak kasi dia berisi sikit supaya dia tak selalu jatuh sakit....antara yg kerap dia kena adalah batuk & selsema....sayur tak yah citer lah...mmg tak makan....

hmmmm...dah melalut dh aku nie....kononnya nk wish puasa jer tadi....nie lah kl dh start pegang keyboard...mmg susah nak berenti....kl leh nak citer jer sumer benda....hehehe....tapi tak leh ar...kl sumer citer ari nie, esok dh tak de citer....tapi ye ke?...hehehe....

k lah...nk sambung kejer dl...bos dh sampai...nnt bos marah...hehehe....kang ngantuk2, atau penat dh mengadap kejer, aku karang lagi citer lain....maklumlah....dh berbulan tak masuk blog....byk benda nk citer nie....nk share gambar lagi...hahahaha....

Babai sumer....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers