GoRgEoUs!

VIP Followers

Tuesday, September 6, 2011

Citer Ari Raya - 1 Syawal

Salam U Olls!!!......Selamat Hari Raya Aidilfitri buat sumer rakan2 bloggers dan pembaca2 serta followers2 blogger.....maaflah lambat wish hari raya....tapi rayakan sebulan....hehehe.....
Aku lately nie malas betul meng'apdate' blog....dah cuti seminggu lah katakan...ngan blog2 skali aku cutikan....meh nak citer sikit aktiviti raya aku di Melaka tahun nie....

Raya Pertama:
Beraya di MITC, Melaka bersama2 ngan mak & bapak mertuaku...seperti tahun yang sudah, Melaka Bandaraya Bersejarah buat rumah terbuka utk warga Melaka utk sumer bangsa dan agama....dan kebetulan tahun nie aku punya ipar duai beraya di rumah mertua masing2...so, rata2 petang raya baru sampai ke Melaka....camner kitorg leh join ke rumah terbuka MITC?....haaa....mak mertua aku wat sewa pinggan, mangkuk utk VIPs...so mak mertua aku ajak gie beraya kat sana skali...dah kat rumah mak mertua aku pun tak de orang...aku join lah....tapi ada 1 benda yg aku ralat sangat....aku tak pernah pegi rumah terbuka MITC nie....jadi aku tak dpt membayangkan camner keadaan kat dlm MITC tu?...aku hanya membayangkan tempat tu pasti panas, sesak, sbb nama pun rumah terbuka kan....mulut nie pun berat nk tanya mak mertua aku....so aku ngan hubby juz pergi berdua....niat di hati tak nak bagi anak2 mengharung keadaan yang tak selesa tu....dan Qalish pulak allergic ngan peluh....leher dia yang luka kesan dia garu tu pun tak baik lagi...jadi aku pun tak bawak...skali bila sampai sana....haaa!!! ternganga mak.....dia bukak sumer dewan, tempat berhawa dingin, gerai2 makanan bersusun keliling dewan....ya Allah!!....selesa sungguh rupanya...nak patah balik gie ambik budak2 memang tak kuasalah sbb parking VIP nie pun seb baik dapat sbb follow bontot keter bapak mertua aku....kl x, menapaklah sbb parking penuh...perghhh!!....best ar....siap ada live show....ada artis lagi....Abon ada, Ali mamak ada, combo MBMB.....eh!..ramailah lagi....so kitorg melepak kat situ sampai bosan lah....dan pastinya sampai kenyang....pastu dalam kol 2 pm, kitorg balik rumah mertua aku dan bermulalah penghasilan pengumpulan lemak....zzzzzz......
bila dah petang, abang ipar aku yang sulung dah sampai...tapi masa tu bapak & mak mertuaku dah ke MITC utk ambik pinggan dan pekerja2nya....malam lak kitorg gie open house kakak iparku kat Semabuk...dia buat utk ahli keluarga dan sedara-mara jer....kitorg pun melepaklah kat situ, beramah mesra ngan sedara-mara, bergurau-senda dan happynyer suasana tu sbb ikatan silaturrahim sesama keluarga masih utuh terjalin....
berakhirlah sudah Syawal pertama.......

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR dan BATIN dari kami sekeluarga.....

  
Si Qalish nie majuk....dia nie kalau bergambar, mana boleh statik camtu...mesti macam2 gaya dia buat....skali bapak dia sudah marahlah....sbb dia sibuk nak wat aksi Atomen dia tu...tu menangis sebenarnya....1 kejer lak aku kena pujuk.....ingat nak ambik gambar skema....


Nie dah senyum sebab dia boleh buat aksi...tengoklah tu...


Ibu ngan papa nak jugakkk..... :)

2 comments:

Cahaya hidup said...

wah dah update raya...i bila la nak update...raya-raya-raya....

apa2 salam aidilfitri to cha sekeluarga!

Celoteh-Celoteh..... said...

hehehe....sambil2 mengadap kejer nie, update blog jap....kui3...

tq Tie....salam aidilfitri utk tie sekeluarga juga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...