GoRgEoUs!

VIP Followers

Monday, April 18, 2011

Aku dan geraham bongsu

Hi u olls....just nak inform u olls yg geraham bongsu aku berjaya dicabut....setakat nie tak rasa sakit lagilah sebab ubat bius masih belum ilang....pasnie tak tau lah....

Jom aku citer....geraham aku niekan dr minggu lepas tak baik2....dh masuk 2 minggu...bermacam2 dlm kepala nie....nak ambik cuti, sayang...sebab nak simpan untuk raya...maklumlah....maid nk balik raya time tu...kenalah standby cuti...paling2 seminggu.....sebelum raya dan selepas raya....nak MC, kerap sangat aku MC bulan nie.....so aku tak nak lah di cop sebagai kaki MC....walaupun mmg aku memerlukan MC tu gara2 sakit mata dan sakit gigi....

Syukur Alhamdulillah....Allah tu Maha mengetahui kesengsaraan yang aku tanggung nie dan tergerak hati aku nak cari klinik gigi lepas kejer.....dan sepanjang perjalanan nak sampai ke rumah aku, gigi nie asik berdenyut jer....pastu aku pun tekad....terus gie cari dentist....tapi nak dijadikan citer, aku gie farmasi dulu cari ubat sakit gigi...melayanglah 5 hinggit....pastu tanya kakak farmasi tu..."kak, klinik gigi kat ner ek?"...."tuuuu, kat atas tuuu".....hehehe...rupa2nya kat tingkat atas sebelah farmasi tu...punya lah besor signboard Klinik Pergigian (aku tak ingat nama klinik tu) hik3...boleh aku tak nampak masa carik2 tu....semlm aku tanya mak aku, kat area kita duduk nie ada doktor gigi tak?...mak aku cakap ada....tu yg tekad gie carik....
Dengan hati yg girang (ayat buku tu), aku pun naik lah tingkat atas bangunan kedai tu....alhamdulillah....masih bukak...dan yg paling best, hari biasa dia bukak sampai kol 9 mlm...can u imagine dat....sepanjang aku berkecimpung dengan klinik gigi nie, tak pernah aku jumpa klinik gigi yang bukak sampai mcm tu skali....plg lewat kol 6.....aku tabik doktor nie...so kena org cam aku yg sakit gigi malam2, leh lah gie jumpa doktor kan....sampai kat kaunter, nampak doktor tu kat kaunter.....doktor sendirik yg jaga kaunter...hehe...kebetulan sebenarnya....agaknya mlm tak ramai org, dan agaknya akak yg jaga kaunter tu gie solat, so dia jaga kaunter jap....
Bila time aku jer, aku ngan semangat citer kat doktor tu sejarah gigi aku nie...plus ngan jumpa doktor gigi lain last week, kena bius 3 botol tak kebas....fuh....seb baik doktor tu melayan gak...hik3....
Doktor tu cakap, nie geraham bongsu ada bahaya sikit mau cabut...sebab dia dekat dengan saraf tunjang...mungkin menyebabkan lidah ngan sebelah muka kebas....aku pun...alamak...bior betik!...tapi doktor tu redakan aku balik....tapi u punya gigi sudah banyak keluar...jadi risiko sangat rendah....lega aku dengar...doktor tanya....nak makan ubat dulu ke, nak cuba....apa barang...aku dh sengsara berminggu nie, takkan aku nak tunggu lagi...aku cakaplah kat doktor tu...i nak try jugak.....kalau tak kebas jugak, baru on medication balik.....Yes!!!...aku berdoa dalam hati....semoga Allah permudahkan urusan mencabut gigi aku nie....dan yg plg penting, kebas lah....dlm 15 minit camtu, doktor pun goyang gigi aku....alhamdulillah....tak rasa beb...doktor siap cakap, kalau sakit, u angkat jari kiri...okies....tak sakit.....bila dia start goyang jer gigi tu, tercabutlah....syukur alhamdulillah...berakhirlah penderitaan ku bersama geraham bongsu...selamat tinggal geraham bongsu.....

Begitulah cerita aku dan geraham bongsu....Babai... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers