GoRgEoUs!

VIP Followers

Monday, April 25, 2011

Qalish dan gunting

Salam.....ari nie nak citer pasal anak jantan ku yang sorang nie...(kalau dia tau aku panggil dia jantan, dia marah...hehehe)....

Ari sabtu ari tu.....time aku sibuk2 kat dapur memasak, cam biasa lah...anak2 kat depan ngan aktiviti diorg....tapi cuma pelik sebab kali nie Qalish diam jer....biasa dialah raja menjerit, melaung....1 taman leh dengar suara dia....
Tergeraklah hati bibik aku tu gie jenguk si Qalish.....pastu bibik aku menjerit...."Ya Allah buk!....adik sudah gunting rambutnya!..."...berlari aku gie ke depan....hahahaha....
nak pecah perut aku tgk dia....rambut dh sompek sebelah...lucky tak kena telinga dia....dia memang hobinya menggunting...tapi tak sangka kali nie rambut yang diguntingnyer.....

Qalish nie memang almost 2 bulan sekali rambut dia aku akan gondolkan....dia tak boleh ada rambut sbb kepala dia sentiasa berpeluh....bila berpeluh, dia akan start garu dan berkudis....jadi aku akan pastikan perkara tu tak berlaku....dari dia kecik sampailah sekarang...dia memang tak pernah ada rambut spt kanak2 lelaki lain....dan aku hanya akan stop menggondolkan kepala dia sampai dia pandai take care rambut dia sendiri....bila tu?...kita tunggu dan lihat...hehehe....

sempatlah aku snap bhgn gondol kepala dia nie...tapi dia spt biasa....suka posing depan kamera....bibik lak sepanjang hari ketawakan anak aku...dan setiap kali dia ketawa, dia pasti kena marah ngan anak aku si Qalish....Qalish bukan boleh org ketawakan dia....memang kenalah.....



Dia tau tiap2 2 bulan aku akan gondolkan rambut dia, dia gondolkan dulu...hahaha....so semalam (ahad), aku gondolkan lah rambut dia...sepatutnya bulan depan baru gondol....
Nie memang standard rambut dia....my boy....nie bukan gambar semalam...tapi nie lah standard rambut dia....

Aksi Qalish di depan kamera....suka buat muka....ngeh3....


 Nie gambar masa nak gie sekolah tadikanya....





Begitulah cerita karenah anak jantan...oppss....anak lelaki ku si Qalish......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers