GoRgEoUs!

VIP Followers

Friday, March 18, 2011

Ayam Penyet Lambongan MITC, Melaka

Salam dan selamat malam....nie baru balik dari makan malam...makan malam di mana?...makan malam di Ayam Penyet MITC, Melaka....bagi aku, tu the best ayam penyet dan faberet aku...memang tak leh lawan Ayam Penyet Api....pastu pekena kopi ais 3 layer....marbeles!!.....

Actually plan asal nak bawak anak2 gie Fun Fair...pastu hujan....plus pulak anak2 siang tadi tak tido langsung...aku dah jangka....naik keter jer, diorg tengok CD, terus terlelap...memang betullah tu........tu yang terus ke Ayam Penyet....nie lah faberet aku....kalau tak pekena Ayam Penyet, aku mesti makan Pacelele...apa tu?...ngeh3....dulu aku tak makan ikan keli....tapi kat sini jer aku makan...tempat lain memang aku tak makan punya...mak mertua aku masak pun aku tak makan....maaf mak...menantu mu ini memang tak makan ikan keli....tapi kat Ayam Penyet nie tak boleh lah....memang sedap...bukan dia buat apa pun...goreng jer...tapi sebab dia goreng garing2, tu yang buat aku ketagih tu....jom tengok rupanya....

 Nie buku Menu - Ayam Penyet Lamongan MITC

 Nie Ayam Penyet Set - Tempe goreng 2 keping, Tauhu goreng 2 keping, ayam penyet, sambal tomato, timun dan sup....

Nie lah Pacelele - 2 ekor ikan keli goreng, tempe goreng 2 keping, tauhu goreng 2 keping, sambal tomato, timun dan sup.....marbeles!

Kat sini ada menu lain gak...macam soto, bakso...tapi biasa org ke sini sebab nak makan 2 menu nie....dia ada cawangan lain kat melaka...tapi setiap cawangan, nama kedai dia lain2...dia akan ambik nama dalam menu...macam kat Batu Berendam - Pacelele, kat Sungai Udang - Nasik Uduk...gitulah.....

Nie lak kopi 3 layer...1st layer - kopi, 2nd layer - susu, 3rd layer - gula melaka


Ok guys...kalau datang Melaka, jangan lupa singgah kat sini k...kedai nie kat Kota Fesyen, MITC...dekat2 ngan MYDIN.....

Selamat Bercuti....babai....

6 comments:

The Strange Traveller said...

kalau aku tempe 2 keping mesti tak cukup...kurang2 lapan keping..huhu

Gorgeous78 said...

haha.....boleh jer De...bayor jer....skang, ada duit sumer leh beli...tak gitu mak nyer....hehe

The Cendol Champion said...

ayam penyet sayur dia mesti sama jer...K.O.B.I.S,

nanti aku buka kedai ayam penyet aku tukar ke salad...wah2...

Gorgeous78 said...

hehe...betullah tu tie....kobiskan murah....kalau salad boleh...tapi harga kena naik sikitlah...nnt rugi pak...hehe

Papa-NtiQ said...

ari tu lepas nengok anak kat jasin pastu gi kat MITC pusing2 shopping. Tetiba nampak restoren ni...leh tahan gak sedap nye.
Saya baru je upload pics ari ni kat blog masa makan kat sini so senang2 singgah la yer.
Blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan makan dan makan 100% takde topik lain.
Kalu sudi tu follow la yer blog saya TQ TQ TQ

fazliana said...

sambal dy 2 yg buat meleleh 2,,sedapnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers