GoRgEoUs!

VIP Followers

Monday, March 7, 2011

Skybridge

Salam pagi Isnin....last Saturday, aku bawak anak2 dan bibik ke Skybridge, KLCC. Sian kat anak aku Qistina tu...sibuk nak naik Skybridge...kol 11.30 kitorg pun bergeraklah ke Gombak LRT station...aku memang malas nak drive ke town...malas nak harung jam...ntah pe hal ntah ari tu...anak aku si Qalish tu buat perangai...dari LRT station Gombak tu dia dh menangis nak masukkan tiket kat tmpt check-in tu....dh mengamuk menangis kat situ...geram tul....sabor lagi....

Dah sampai ke KLCC, dia nak masukkan tiket tu jugak...bukan nak org pegang tangan dia...nak masuk sendiri...dah menunggu org kat belakang...hangin 1 badan lah....sabar lagi....
pastu terus ke kaunter Skybridge nak ambik tiket....seb baik aku dah booking awal2...kalau tak, gie saje jer lah....makan angin.....
sementara menunggu tu, lepak kat kedai Mesra...sampai turn nak masuk jer, beraturlah...pastu kena tgk tayangan dulu dalam 7 minit....kat situ dia buat hal lagi....dah abis tayangan, dia menangis nak tutup tempat duduk...padahal tempat duduk tu mcm kita tgk movie...tertutup sendiri...dia dh menjerit dlm bilik tayangan tu nak tutup seat tu...malunyer aku....dia leh duduk balik kat tempat tu, ambik feel sekejap, pastu bangun dan tutup seat tu...pastu yang aku geram tu, dia marah kat aku, sambil nangis dan tumbuk2 aku...tak padan kecik...penumbuk cam org tua...sakit bukan main...
masa tu tahap kesabaran sudah hilanglah...gunung berapi pun meledak....aku cubit2 dia dan dia tumbuk2 aku...pastu dia melalak sampai sumer org tengok dia....aku pun calm down kan diri aku dan pujuk dia...dukung dia...sambil tu aku aku cakap kat org yang pandang dia, "tengok nie....dia nangis"....masa tu barulah anak aku slow nangis...malu agaknya...selalu dia tak kira org ramai....kalau dia nak jerit, jerit jer...nk melalak, melalak jer...aku lah yang tebal muka...seb baik kecik...org leh paham.....
sian tgk dia...tapi kekadang tu kesabaran aku nie tercabar jugak...tapi aku tak de lah cubit hingga meninggalkan bekas.....just nak bagi dia stop dari menumbuk aku...hahaha....kelakarkan ibu dia nie....
nie antara posing2 budak baik yang bertuah...gambar kakak kurang especially kat bridge tu...dia nie penakut tahap gaban...dia yang beria-ia nak naik, dan dia gak beria2 nak turun....sabor je lah.....













Pas melawat, kitorg gie Level 2, KLCC then makan nasi ayam penyet api...yer lah..bawak bibik...layan jer lah....masa tu anak aku memanjat lak kaunter bayaran tu....pastu kakak dia ambik straw...dia ambik skali untuk adik dia...dah mengamuk... "ADIK NAK AMBIK SENDIRI"...siap dia ambik straw tu balik, letak atas kaunter tu, then ambik...begitulah anak aku yg sorg nie....jenuh melayan kerenah dia...

Si Qalish nie ngantuk sebenarnya...tu yang buat perangai....masa dalam train, dia tido...nampak sangat mengantuk...

Begitulah kerenah anak2 ku...time nie lah nak layan mereka bergusti, bergaduh, dapat peluk2...nanti dh besar, mana leh gaduh2....lain lak citernyer....aku sentiasa mendoakan anak2 aku menjadi anak2 yang solehah dan berjaya bila mereka dewasa nanti....

Sekian saja update untuk hari nie....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers