GoRgEoUs!

VIP Followers

Friday, March 18, 2011

Cekodok bawang & ikan bilis

Salam Jumaat....penghulu sekalian hari.....alhamdulillah....dari pagi tadi panas terik dan Allah mendengar rintihan umatnya dan Dia menurunkan hujan rahmat bagi menyejukkan bumi Allah nie.....
Dan dengan itu sesudah makan tengahari, bila jam menunjukkan pukul 3.30 ptg, perut aku dan hubby mintak diisi lagi....hmmm.....apa yang ada kat dapur tu yer....nak keluar cari barang2 lain, hujan...memang malaslah kan....ha!!!....ada tepung, ikan bilis dan bawang....maka cekodok bawang & ikan bilislah hidangan petang nie untuk hubby dan anak2....

Mesti pembaca2 dan kawan2 tertanya2....tak kejer ke makcik nie...ada jer menu dia...rajin lak meng update blog...hahaha.....aku sebenarnya sakit mata....bukan itu saja....semalam aku demam dan sebelah kiri kaki aku nie gatal2...doktor pun pelik apahal lak sebelah kaki jer?...aku pun malas nak pikir...janji doktor bagi ubat, aku leh tahan kegatalan tahap gaban nie.....

Dah memang hobi aku memasak, jadi boring2 kat rumah tak kejer, kepala ligat jer nak masak....tak kisah lah se simple mana...janji hubby dan anak2 suka....

Nie lah dia cekodok bawang dan ikan bilis ku...di cicah ngan sambal udang (lauk tghr td).....tapi gambar sambal udang tak amik lak...sowi....cekodok jer lah....



Rupa paras tak de lah cun mana...tapi licinlah pinggan cekodok tu....hehe....

Ok guys!...Enjoy ur weekend with ur love one....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...